Dla analityków i marketerów współczynnik zmianie to najważniejsza miara sukcesu stron internetowych.

Reklama: Agencja interaktywna Toruń

Dla analityków i marketerów współczynnik zmian to najistotniejsza miara sukcesu stron internetowych. Tymczasem osoby młode w internetowej branży mogą mieć problemy ze zrozumieniem podstawowych pojęć, w tymże tylko zagadkowej, często przywoływanej „konwersji”. Czym jest konwersja, co oznacza współczynnik zmianie i dlaczego istnieje toż aż takie istotne?

Zmiana to dzieło oczekiwane przez znaną markę oraz produkowane przez klienta komunikatu marketingowego. Stanowi wtedy odpowiedź potencjalnego nabywcy na tworzenia SEO albo na skierowaną w jego właściwość kampanię reklamową w sieci. Mówiąc wprost: z konwersją mamy do budowania to, jeśli internauta podejmie ważną dla firmy czynność, np. wypełni formularz rejestracyjny lub zrobi zakupu określonych produktów lub usług.

Konwersja oznacza to zwiększenie zarobków. Właściciele sklepów online albo firmowych stron internetowych, na jakich można dostać usługi, chodzą do działania konwersji, ponieważ określa ona więcej pieniędzy w ich kieszeni. Na zmiany zależy także firmom pracującym na pośrednictwie, specjalistom sprzedającym w budów swoją kompetencję i wiedze, a dodatkowo niewielkim przedsiębiorcom chcącym nawiązać związek z potencjalnym nabywcą. Nawet portale, jakie oferują użytkownikom wyłącznie grafiki, multimedia i treści, pragną zwiększenia trendzie na ścianie i zwiększenia konwersji, dzięki czemu mogą zdobyć większe dochody z informacji.

Jak że – właściciel strony internetowej zawsze bierze na prawdziwe życie ze perspektywy odbiorcy. Mogą toż żyć małe odwiedziny, a i zakup, zainteresowanie usługami, zaznajomienie się z propozycją, kontakt lub zapisanie się do newslettera. Dlatego pojęcie zmianie jest stosunkowo mgliste oraz osoby proste w domenie mogą zawierać problem z oddaniem jego przeznaczenia. Dla każdego właściciela strony przedstawia ono bowiem co innego – inne są cele, a to i bogate oczekiwania wobec odwiedzających.

Wskaźnik konwersji pozwala kontrolować efektywność swojego e-sklepu lub strony internetowej. Podajemy go w procentach, a wyliczamy dzieląc liczbę konwersji przez pierwszą wszystkich odwiedzin danej witryny, a następnie mnożąc wynik razy 100%. Przykład? Jesteśmy sklep internetowy, który w porządku miesiąca odwiedza 30 000 osób. Zakupu dokonało 845 osób. Wskaźnik konwersji dla tego biznesu wynosi 2,8%. Jak widać, ze wszelkich potencjalnych nabywców tylko 2,8% zrealizowało cel właściciela części.

Ta rada nie bez sensu powraca niczym mantra we pełnych poradnikach dla marketerów. Jasno obrany projekt to zasada dla dobrego marketingu, plus tego internetowego. Nie inaczej jest z końcem konwersji. Powinien go wyznaczyć każdy właściciel strony internetowej.

Jaki wybrać cel? Jeśli posiadasz sklep internetowy, wybór jest prosty – powinieneś jechać do tego, żeby klient zdecydował się na zakup. Jeśli prowadzisz sprzedaż stacjonarnie, a strona internetowa jest jedynie formą promocji, Twoim celem konwersji że być kupienie danych potencjalnych klientów lub bliscy związek z ich części (mailowy lub telefoniczny). Możliwość kontaktu pomoże Ci doprowadzić odbiorcę do obrotu. Portale internetowe, które są nastawione na rozrywkę lub praca informacyjną, zachowują się najczęściej z pieniędzy reklamodawców. Celem konwersji podobnych serwisów będzie niczym największe zatrzymanie przy sobie użytkownika. Wtedy nabije on moc odsłon i wyświetli więcej reklam, i właściciel strony szybciej pomnoży swoje dochody.

Oprócz zwiększenia zarobków dobrze obrany cel pomoże jeszcze w wyeliminowaniu pustego ruchu. Strony internetowe są odwiedzane przez wielką liczbę użytkowników, z jakich właściciele witryn nie czerpią absolutnie żadnych korzyści. Pusty krok jest rozwijany właśnie przez internautów, którzy nie nawiązują kontaktu, szybko opuszczają ścianę natomiast nie przyjmują się na zakup. Odwiedzają oni części albo przypadkowo, lub z początku błędu marketingowego. Takim błędem prawdopodobnie istnieć złe precyzowanie słów kluczowych. Fraza „tanie buty” przyciągnie wiele potencjalnych nabywców, jednak gdyby planujesz do sprzedania tylko buty trekkingowe, część spośród nich odejdzie nieusatysfakcjonowana. Pozycjonuj to stronę na dużo rozbudowane frazy, uwzględniające konkretne rodzaje, a nawet modele obuwia.

Pusty ruch prawdopodobnie istnieć wytwarzany także wtedy, jeśli właściciel strony przeprowadzi źle dobraną kampanię reklamową. Jeśli sprzedajesz dobra luksusowe, rozmieszczanie tysięcy banerów na krótkich stronach internetowych zwykle nie ma zamiaru. Zwłaszcza wtedy, jeśli widnieje na nich napis „wakacje na jakąkolwiek kieszeń”. W baner klikną że całe masy użytkowników, ale już po sprawdzeniu cen 99% z nich opuści Twoją ścianę i nie na nią nie wróci. Jeśli pragniesz kupić cel konwersji, musisz zmienić miejsca, w jakich wlepisz swoje banery. Daj na serwisy przeznaczone dla wielbicieli luksusu, a trafią do Ciebie osoby, które oczywiście potrafią sobie pozwalać na zastosowanie z Twojej oferty. Obracaj się tą zasadą za każdym razem. Reklama kosmetyków dla pań na ścianie poświęconej motoryzacji raczej nie będzie wydajna. Ten sam baner w serwisie dla początkujących matek będzie najprawdopodobniej strzałem w dziesiątkę i przyjmie Ci stworzyć cel konwersji.