Końcówka lutego zaskoczyła wszystkich SEM-owców dość dużą koleją w porządku wyświetlania reklam AdWords.

Reklama: Specjalista SEO Bydgoszcz

Końcówka lutego zaskoczyła wszystkich SEM-owców dość dużą nowością w systemie wyświetlania reklam AdWords. Jednak o innowacjach w layoucie wyniku wyszukiwania mówiono już od dawna, to przecież niewielu spodziewało się, że przyjdą one właśnie już. Poniżej szczegółowo oddajemy to, co naprawdę się zmieniło oraz przewidujemy, jakie mogą być tego efekty.

Reorganizacji uległ układ reklam AdWords w zyskach wyszukiwania. Najważniejsza zmiana więc toż, iż nie ma obecnie bocznego paska, i zamiast trzech reklam nad wynikami naturalnymi – coraz częściej pojawiają się aż cztery kreacje reklamowe. Oznacza to poważniejszą powierzchnię reklamową i przesunięcie niżej wyników naturalnych:

Dlaczego Google wprowadziło zmiany?

Ich podstawy warto wybierać w realnym dość oczywistym fakcie. Skuteczność reklam po jasnej stronie była po prostu bardzo mała. Nauką toż ludzie, jacy zamierzają relację z prowadzeniem działalności AdWords. Obecność na tych wartościach dawała niewielkie korzyści reklamodawcom dodatkowo nie dokonywała się na pewne zyski w panelu statystyk reklam. Jedną z dodatkowych win jest te z pewnością chęć wyeksponowania przez Google reklam produktowych (Zakupy Google) oraz ewentualne danie mieszkania na końce Knowledge Graph.

Kolejna sprawa – powody finansowe. Zmiana oczywiście będzie dla Google bardzo dobra. Z grubym prawdopodobieństwem wzrosną wydatki na kampanię AdWords reklamodawców, jacy raczą być specjalnie na głównej części i osiągać przy tym duże CTR-y.

Możliwie, że do zwolnienia z paska bocznego reklam AdWords przydałoby się również powszechne stosowanie urządzeń mobilnych przez osoby posiadające z wyszukiwarki giganta z Mountain View. Obecnie Google kładzie wpływ na technologia prezentacji wyników, który będzie znaczący i użyteczny dla użytkowników smartfonów i tabletów.

Jakie są możliwe skutki tych zmian?

Dla reklamodawców mających z AdWords największym wyzwaniem będzie wygranie walki o najwyższe wartości swoich reklam. W układu z ograniczeniem ich wartości, stawki CPC za słowa kluczowe wyjdą do głowy. Aby realizowania były to konkurencyjne, nazwy będą potrzebowały wybrać jedną z dwóch strategii: przeznaczać większe wydatki finansowe na informację lub przy mniejszych budżetach położyć mocny wpływ na forma reklam oraz nowych składowych, takich jak strona WWW i dokładna optymalizacja kampanii AdWords.

Informacji o doskonalszej klasy mogą dać niższe opłaty i doskonalsze prace. Wynik Jakości (wskazany na miar 1-10) natomiast jego składowe (przewidywany współczynnik klikalności, trafność promocji i marka o stronie docelowej) są otwarte na koncie AdWords. To obecnie one zadecydują o tym, ile dany reklamodawca odpowiada za kliknięcie w reklamę. Z większą uwagą potrzeba będzie skoncentrować się zarówno na kartce WWW – Google weryfikuje witryny pod kątem szybkości, ilości błędów czy przystosowania do urządzeń mobilnych.

Tak na tak odczuwalne wyniki tej usterek będziemy musieli jeszcze poczekać. Reklamodawcy i lekarze są właśnie na momencie weryfikacji kampanii, wprowadzania koniecznych zmian i odkładania na pierwsze konkretne wnioski. O tym, czy Google zrobiło dobrze, przekonamy się niebawem.