Kto z nas myśli sobie dzień wolny wypicia filiżanki ulubionej kawy?

Kto z nas myśli sobie dzień wolny wypicia filiżanki ulubionej kawy? Podczas samej z wyczekiwanych chwil w przeciągu dnia, otwieramy się od codziennych obowiązków i delektujemy się smakiem oraz aromatem ulubionego naparu. Kawa nie tylko stawia nas na nogi, natomiast istnieje też nieodłącznym elementem spotkań towarzyskich. Czy zastanawialiśmy się jaki kawa może zawierać wpływ na bliskie zdrowie? Bądź jej picie szkodzi, oraz że skutkuje? Na ostatnie pytanie spróbujemy sobie odpowiedzieć. 

Kto z nas myśli sobie dzień wolny wypicia filiżanki ulubionej kawy? Podczas samej z wyczekiwanych chwil w przeciągu dnia, odrywamy się od zwykłych obowiązków i delektujemy się zapachem oraz aromatem ulubionego naparu. Kawa nie tylko daje nas na nogi, natomiast stanowi wyjątkowo nieodłącznym elementem spotkań towarzyskich. Czy zastanawialiśmy się jaki kawa może stanowić pomysł na polskie zdrowie? Lub jej picie szkodzi, i że działa? Na te wydarzenie spróbujemy sobie odpowiedzieć. 

Działa pobudzająco, pomaga usunąć oznaki senności (choć u niewielkiego odsetka zatrudnionych na świecie kawa chociażby w ograniczonych dawkach działa odwrotnie – usypia zamiast ożywiać). Ponadto kawa dotlenia mózg, poprawia uwagę i opinia krótkotrwałą.

Naukowcy z uniwersytetu w Birmingham odkryli, że kawa może zapobiegać zanikom pamięci u kobiet starych, ponieważ zamknięta w niej kofeina zmienia elektryczną aktywność komórek mózgowych wzmacniając fale gamma odpowiedzialne za procesy kształtowania się i mienia.

Najważniejszą substancją odpowiedzialną za zadanie kawy jest kofeina, która zajmuje działanie kory mózgowej oraz wszystkiego centralnego układu nerwowego. Kofeina zmniejsza uczucie zmęczenia, wywołuje obniżenie napięcia mięśni gładkich, powodując odprężenie także efektywniejsze samopoczucie.

Tolerancja kofeiny u dorosłego gościa jest różna. Decyduje o niej moc czynników, m.in. nawyki żywieniowe, wiek, płeć, masa ciała lub i uwarunkowania zdrowotne. Optymalne spożycie u kobiet starych to 100 – 300 mg kofeiny na doba, więc od 1 do 2 filiżanek kawy dziennie. Dawka 3 filiżanek jest obecnie miana za dużą bezpieczną ilość dla pań młodych. Natomiast spożycie 1000 mg kofeiny dziennie prawdopodobnie istnieć szybko toksyczne dla swego systemu! Miej przy tym, że kofeina wydobywa się nie jedynie w ciemnej kawie.