Pobieżnego zaś symetryczna aktywność cielesna obniża przymus krwi

Sześć sekund wysiłku gwoli zdrowia

Reklama: muskelaufbaupräparate

W zastępstwie półgodzinnej sesji jogi bądź parokilometrowej przejażdżki na rowerze, wystarczy sześciosekundowe okresy prawdziwej aktywności fizycznej mogą poprawić forma zdrowia starszych figur. Nowa postępowanie to trening o wysokiej intensywności (High Intensity Training).

Krótkie i kompatybilna aktywność fizyczna obniża ciśnienie posoce

Szkoccy naukowcy z Abertay University przeprowadzili badania na 12 emerytach. Jak się wyraziło, powtarzane systematycznie bardzo krótkie epizody aktywności fizycznej obniżały u nich ciśnienie krwi i poprawiały walną sprawność fizyczną.

Grupa starszych postaci przychodziła do laboratorium dwa plagi w tygodniu przez sześć tygodni. Pod ręką wszystkiej wizycie emeryci przez sześć sekund starali się jechać jak najrychlej na rowerku szkoleniowym. Podczas gdy tętno powróciłoby do taksie, próbowaliby wysiłek. Pod spodem basta eksperymentu czas trudzie dorósłby aż do jednej minuty, ciśnienie tętnicze spadło o 9 proc., wzrosła zdolność mięśni do ściągania tlenu, a codzienne operacji w rodzaju wschodzenia z krzesła czy wyprowadzana psa stały się łatwiejsze.

Metoda nazwana treningiem o wysokiej intensywności (High Intensity Training, HIT) wydaje się przynosić choć część korzyści złączonych z konwencjonalnymi ćwiczeniami, jednak istnieje od nich w dużej mierze mniej czasochłonna tudzież bezpieczniejsza. W miejsce półgodzinnej sesji joginy bądź parokilometrowej przejażdżki na rowerze, ćwicząca postać przy użyciu chwilę stara się zbliżyć do granic swoich możliwości.

Zdaniem autorów badań dzięki krótkotrwałym ćwiczeniom stosowanym nawet obok 80- czy 90-latków ufundowałoby się zmniejszyć astronomiczne wręcz koszty związane z opieką powyżej starszymi osobami. Wiele trapiących wcina chorób (na przykład cukrzyca czy problemy spośród sercem) ma bezpośredni związek z siedzącym trybem istnienia.

Szkolenie PRZEBÓJ można wykonywać w domu lub najbliższym otoczeniu, jednak szkoccy naukowcy akcentują, iż przed podjęciem wyraźnego treningu trzeba zapytać swojego lekarza, czy taka aktywność nie jest przeciwskazana. Typowe łatwe ćwiczenie owo sześciosekundowe wbieganie na możliwie stromy pagórek.