Problemy z zaśnięciem? Przerywany sen? Oraz może pobudka nad ranem i punkt z ponownym zaśnięciem?

Problemy z zaśnięciem? Przerywany sen? I że pobudka nad ranem i fakt z ponownym zaśnięciem? Jeżeli któryś z ostatnich problemów dotyczy tylko ciebie, przyjrzyj się swojej…. kolacji. Więc co jesz sprawia nie wyłącznie na to gdy się czujesz w porządku dnia, a zarówno na to czy się wysypiasz w nocy. 

Organizm do regeneracji potrzebuje mocnego, głębokiego snu. Mieszkanie w jeszcze wyższym stresie ma swoje odzwierciedlenie w coraz powszechnie występujących zaburzeniach powiązanych ze snem. Jak zapewnia Polska Agencja Prasowa, od 25 do 40 proc. Polaków cierpi z powodu różnych zaburzeń snu. Zdajemy sobie coraz większą sprawę z potrzebie wyciszenia wieczornego systemu oraz ograniczenia nadmiernych czynników jak hałas, ruch czy za wielkie światło. Nadal jednak informacja na fakt pomysłu tego co jemy na polskie samopoczucie – i przed snem – jest drastycznie niska. Tymczasem ciężka kolacja pełna absorbujących metabolizm produktów, będzie nam równie mocno przeszkadzać w nocnym wypoczynku, jak sądzi pełne zmartwień.

Nadmierne przepełnienie żołądka przed snem, zwłaszcza ciężkostrawnymi pokarmami, jest źródłem wewnętrznych bodźców zakłócających sen, które jakże często bagatelizujemy. Tymczasem wieczorne zarzucenie żołądka pokarmami równie zakłóca spokój snu, jak prawdziwe światło, czy zawarta „na full” muzyka z głośników. 

W ciągu snu nasze pracy życiowe (metabolizm) są w prawdziwy sposób spowolnione także pamięta ostatnie dwie niezwykle istotne konsekwencje dla nieracjonalnego jedzenia przed snem. Po pierwsze trawienie pokarmu to sport, który zakłóca prawidłowy sen, i po drugie energia złożona w pożywieniu czytanym w nocy nie może być płacona i umieszcza się w budowy zapasów tkanki tłuszczowej.

Z obecnego względu wieczorem wyróżnia się jeść w sposób umiarkowany unikając węglowodanów, słodyczy i produktów. Całe te efekty dostarczają zbyt dużo substancji energetycznych, jakie w godzinach wieczornych i późnych nie są wskazane. Spożywając węglowodany wieczorem ryzykujemy częste pobudki w ciemności i wzięcie dodatkowych kilogramów, jeszcze bardziej niekorzystnie w bieżącym terenie działają słodycze. Owoce – choć postrzegane jako naturalne – dużo korzystniej spożywać w procesie dnia. Wszak owoce zawierają fruktozę, która i jest cukrem, stanowiącym zwłaszcza „paliwo” dla swego umyśle. Mózg w nocy jest za zadanie odpoczywać, nawet jeśli jesteśmy piękne sny.