Przekierowanie 301 służy do zmiany adresu strony internetowej na różny.

Reklama: Pozycjonowanie stron Bydgoszcz

Przekierowanie 301 dostarcza do zmiany adresu strony internetowej na różny. Że więc żyć podstrona, której modyfikujemy nazwę (czyli adres do zasobu), albo cała witryna, której zmieniamy domenę na następną. Kod 301 oznacza, że karta została na określone przeniesiona do ostatniej lokalizacji. Użyć go ważna w pakiecie .htaccess na serwerze, ale także za pomocą PHP – oba sposoby działają równie dobrze. Użytkownicy, po wpisaniu na postać z wykorzystanym przekierowaniem, zostają automatycznie skierowani na nowy adres, a i wyszukiwarki i zapisują sobie taką zmianę a z okresem wyglądają w sukcesach nowy, poprawny.

Podstawowym przypadkiem użycia przekierowania 301 jest rozwiązanie problemu duplicate content. Dla Google witryny uważające się pod adresami www.example.com oraz example.com to dwa różne adresy, pod którymi zapewnij mogą znajdować zupełnie inne witryny (jednak toż niezwykle niskie wyjątki). Dlatego jeśli oba adresy wyglądają na ostatnią samą witrynę, toż nie właśnie jej siłę (PageRank) jest rozproszona, podzielona praktycznie na pół, lecz i Google może zaakceptować to za duplikację treści, co może witrynie zaszkodzić. Dlatego podstawową rzeczą po stworzeniu nowej domeny winno stanowić miejsce przekierowania 301. Dodatkowo w ostatnim fakcie nie ma miejsca, czy zdecydujemy się na wykorzystanie domeny z przedrostkiem www lub bez; chodzi wyłącznie o to, żeby główny adres domeny był zazwyczaj i wszędzie niezmienny.

Drugim najczęstszym użyciem kodu 301 jest przekazywanie witryny na nową domenę. W tym przypadku użycie przekierowania spowoduje przekazanie PageRanku, jednak jak podkreślają oficjalnie pracownicy Google, nie cała masę jest w ten rób przeniesiona. Najczęściej nowa branża w niedalekim okresie osiągnie podobne książki w sukcesach wyszukiwania wybranych wyrażeń kluczowych, jednak często potrafią żyć one niższe, tym znacznie jeśli witryna poza adresem zmienia i wygląd. Trzeba jednak pamiętać, że wiele wówczas nie tylko zawartość, lecz w prawdziwej wartości moc odnośników zmierzających do strony. Jeśli pierwotny adres był wiele linków, szczególnie takich, jakich nie odda się poprawić (w przeciwieństwie do np. katalogów, gdzie można dodać ponownie), więc po wygaśnięciu starej domeny (a z nią przekierowania) zniknie moc tych odnośników, a ucierpi na tymże nowoczesna domena, a wtedy zdecydowanie. Dlatego najlepiej starą domenę utrzymywać na stałe, a poza wciąż przynosić nowe linki do niej. Ale gra to zarówno w tamtą stronę. Jeśli połączymy dwie podobne witryny, jakie są już bardzo wypozycjonowane, w ten ćwicz, że z jednej domeny będziemy przekierowywać na dodatkową, wtedy ostatnia nowa zyska dodatkową moc, spory procent PageRanku tej kluczowej.

W przypadku kiedy nie tylko zmieniamy domenę, lecz i wygląd witryny, np. mamy z obecnego silnika sklepu internetowego, trzeba dbać o tym, że mogą wtedy zmienić się adresy podstron, np. tekstów w handlu. Jeśli w Necie jest daleko linków tylko do podstron naszej witryny, i nie wyłącznie do ściany głównej, to klienci zostaną skierowani w współczesne same ścieżki dostępu, tylko na nowoczesnej domenie, zaś w sumy ujrzą kod 404 – Części nie znaleziono – ten jeden kod dostaną też roboty wyszukiwarek. Co prawda nawet spora liczba błędów indeksowania nie wpływa źle na pracę witryny, ale linki przestaną oferować swoją moc, więc nowe podstrony będą potrzebowały robić własne role niemal od zera. Zatem warto pomyśleć w takim przypadku o przekierowaniach poszczególnych podstron. Pewno wówczas stanowić długie, tylko na pewno przyniesie korzyści. Można ewentualnie przekierować wszystkie podstrony ze dalekiej domeny na kartkę główną nowej. Co prawda użytkownicy nie otrzymają dobrze tego, co potrzebowaliby, a przynajmniej moc linku pozostanie w pewien sposób użyta. Optymalizacja nowej witryny powinna istnieć na całym poziomie jak kobiety, ponieważ ogromny przychód na lokaty jest jeszcze linkowanie wewnętrzne, a także cała struktura witryny. Dużo istnieje nie łączyć przenosin na zupełnie nowy skrypt wraz ze koleją domeny, a obie operacje wykonać z przynajmniej kilkutygodniowym odstępem, wtedy straty powinny stanowić najdelikatniejsze.

Kolejnym przykładem użycia kodu 301, teraz nie tak często wykorzystywanym, jest trwałe używanie kilku adresów URL dla samej witryny. W ten droga w wyszukiwarkach będzie się pojawiać tylko sam, końcowy adres, ale użytkownikom można podawać różne, które przekierowują na ostatni pierwszy. Tak samo ważna więc pozycjonować każdą dziedzinę osobno, a także tak wielu zostanie wyznaczona na pierwszą (jednak trzeba w ostatnim wypadku pamiętać, że niekoniecznie duża moc). Jest to jednocześnie skuteczny twórz na pomoc przed konkurencją, jaka nie będzie tworzyła szansy znalezienia linków wysyłających do adresów znanych tylko webmasterowi, a wspierających główną domenę. Często oraz jest montowana ściana oraz domena zapleczowa, która jest poprzez konkretny czas pozycjonowana pod dane słowa kluczowe, a następnie tworzy się przekierowanie z niej na domenę główną, która dzięki temu korzysta dodatkową wielu.

Innym powodem, dla którego webmasterzy przyjmowali się na wykorzystanie przekierowania 301, jest filtr nałożony przez Google. Jeśli wartości w rezultatach wyszukiwania gwałtownie przechodziły w dół, i poprzez ostatnie krok na karcie drastycznie malał, był brany fakt, że kod 301 nie przekazywał filtra. Dlatego otwarcie nowej branże i przekierowanie kobiety na nią potrafiło w szybkim okresie wesprzeć w rozwiązaniu z takiego filtra. Lecz w współczesnym fakcie ostatnie tygodnie pokazują, że najnowsze innowacji w algorytmach Google odwróciły tę jakość oraz po kilku tygodniach filtr może wrócić jeszcze na drugą domenę.

Nie należy stosować długiego łańcucha przekierowań (tzn. domena A przekierowuje na domenę B, która od razu przekierowuje na domenę C itd., aż do np. domeny F). Wg pracowników Google odpowiednim rozwiązaniem jest jedyny przystanek pośredni (czyli A->B oraz B->C), przy każdym nowym przekierowaniu istnieje prawdopodobieństwo, że robot Google przestanie dalej badać dodatkowo nie przyjdzie do domeny końcowej. Podobnie że stawać się z klientami Internetu, jeśli zamiast oczekiwanego wyniku dostaną kilka poprawiających się pod rząd adresów, mogą się przestraszyć lub zniecierpliwić i zamknąć kartę.

Przekierowanie kodem 301 toż dużo odporne narzędzie, jednak jak wszystkie, należy wykorzystywać go z górą, w drugim przypadku mocna stronie bardziej zaszkodzić niż pomóc. Nie chodzi kojarzyć tegoż często ani masowo, a dokładnie tylko jeśli zachodzi taka problem. Wtedy wyszukiwarki nie będą zdezorientowane oraz nie odczytają błędnie naszych myśli, a witryna nie będzie kłaść na ceny.