Przypadki na kursach kolejowych przynoszą wiele emocji. Są zwłaszcza trudne z odpowiedzialności

Wypadki na transportach kolejowych powodują wiele emocji. Są zwłaszcza trudne z koncentracji na obszerną drogę zapobiegania i wagę pociągu. Kierowca, który wystąpił z takiego wypadku bez szwanku lub tylko z drobnymi obrażeniami że występować o niezwykłym powodzeniu. Pomimo iż mają tylko ułamek procenta łącznej liczby przypadków samochodowych w obrębie, toż są w produktach prawie trzykrotnie gorsze ze sensu na wartość ofiar w układu do liczby wypadków.

Społeczeństwo bardzo intensywnie traktuje na doniesienia prasowe o wypadkach na transportach kolejowych. Często o niedostateczne zabezpieczenia obwiniana jest organizację. Każda gmina w Polsce najchętniej zamieniłaby wszystkie spotykające się na jej rejonie skrzyżowania dróg kołowych z torami kolejowymi na takie, jakie cierpią klasę A, zatem są obsługiwane przez dróżnika. W następujących krajach Unii Europejskiej mija się od takiego zawieszenia na sprawę pełnej automatyzacji lub dawania kategorii przejazdu niestrzeżonego. 

W Polsce jest 14377 przejazdów, z czego 2938 jest przechowywanych przez dróżnika bądź zagranicznego typa kolejowego, a 470 jest wyposażonych w samoczynne półrogatki oraz sygnalizację wizualną i akustyczną. Przejazdy kategorii C są wyposażone jedynie w sygnalizację wizualną i dźwiękową i jest ich 1295. Przejazdów liczb D, czyli oznakowanych tylko krzyżem świętego Andrzeja i znakiem STOP, jest 8476. 

Organizowało się, że zabezpieczenie dobre z poleceniem ministra transportu jest właściwe i logiczne z przepisami znaku samochodowego, chociaż w analizie oczekuje to inaczej. Kierowcy często lekceważą znaki ostrzegawcze dodatkowo nie zachowują należytej uwag na transportach kolejowych. 

Z pokazywanych statystyk dotyczy, że aż 97% wypadków na przejazdach powodują szybcy kierowcy. 

Kierowcy znacznie często prowadzą slalomem przejazdy zabezpieczone półrogatkami, nie patrząc na niebezpieczeństwo grożące ze postaci nadjeżdżającego pociągu.

Takie podejście informuje o wszystkim braku wyobraźni. Pociąg waży kilkaset ton, oraz jego istotna utrudniania to przynajmniej 700 m. Maszynista nie ma żadnych możliwości zatrzymania pociągu, aby uchronić mieszkanie i zdrowie nieostrożnego kierowcy. 

Czasem kilka minut cierpliwości może ustrzec życie!

Władze samorządowe często zależą zaradzić takim pozycjom chodząc do przekwalifikowania kategorii przejazdu na liczbę I, czyli przejazd przechowywany przez dróżnika. Lub jest owo natomiast najznakomitsze wyjście? Facet jest wysoce ryzykownym ogniwem systemu zapewnień. Z kolejnej strony kierowca widząc strzeżony przejazd nierzadko stanowi słabo ostrożny. Czasami przechodzi się to tragedią. Jakaś pani kierująca pojazd powinna zaczynać zasadę ograniczonego zaufania.

Kierownictwo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. postanowiło nastawień do usunięcia tegoż wątku w zabieg podobny, gdy zajmowałoby wówczas lokum w pewnych krajach europejskich. Niezależnie od przedstawiania prostych obowiązków jako szefowie sieci kolejowej w charakterze bezpieczeństwa na transportach, postanowiło odwołać się do prowadzeń kierowców. Po dokładnym przestudiowaniu doświadczeń zagranicznych postanowiono robić co roku w poziomie wakacji cykliczną, wieloletnią kampanię społeczną, za pośrednictwem mediów przekonując do kierowców o odpowiedzialność na transportach i chronienie kodeksów drogowych. 

Dlaczego tak w wakacje? Dlatego, że według statystyk w owym terminie pogłębia się ruch samochodowy, co wywołuje większą liczbą wypadków jednocześnie na transportach. To i częściej powodami są dzieci, które podróżują z ojcami na wakacje.

Najważniejszą rolą, a dodatkowo twarzą kampanii, został określony kierowca rajdowy Krzysztof Hołowczyc, którego fundacja „Kierowca Bezpieczny” objęła patronat nad akcją. Hołowczyc wielki jest z propagowania bezpiecznej podróże oraz zabiegu akceptacji dla młodych zachowań na linii. Drugim, nie mniej znaczącym partnerem kampanii, jest Policja, której funkcjonariusze łącznie ze strażnikami SOK będą obchodzić rejony przejazdów kolejowych rozdając reklamy i udostępniając pouczeń. 

W tym roku PKP Polskie Rodziny Kolejowe S.A. robią już drugą wersję kampanii „Bezpieczny przejazd zależy i z Ciebie”. Ubiegłoroczna akcja spotkała się z grubym hałasem w mediach a doszła duże efekty, tłumacząc na zminimalizowanie dawki faktów w poziomie wakacyjnym o blisko 25%, a ofiar tych wypadków nawet o 30%.

Tym jednocześnie, oprócz Władz oraz fundacji Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny”, partnerami wyprawy są: Program 2 Telewizji Polskiej, dziennik „Rzeczpospolita”, Strőer Media Sp. z o.o., tygodnik „Motor”, Polska Uczelnia Public Relations, , Nasza Rada Bezpieczeństwa Ruchu Samochodowego, Radio „Wawa”.

W czasie tegorocznej akcji chcemy oddać się oraz do dzieci. Specjalnie stworzone ulotki, koszulki z obrazem Andrzej Mleczki i ciekawe gadżety będą obdarzane nie wyłącznie na przejazdach oraz podczas imprez połączonych z działalnością, a zarówno w naukach prowadzących kolonie letnie. Chcemy, aby niemowląt oraz klasa już dzisiaj poznawali zasady bezpiecznego uruchamiania się w kręgu przejazdów kolejowych i informowali się respektowania przepisów ruchu samochodowego.

Sprowadzanie do zatrzymania właściwej uwagi na transportach kolejowych może uchronić niejedno życie! Każdy kierowca powinien pamiętać, że chwilowa zwłoka w drodze może uniknąć tragedii. 

Parę sekund NIESTETY ISTNIEJE UŻYTECZNE RYZYKA zderzenia z rozpędzonym pociągiem!