Rola witaminy D dla zdrowia kości, jest zwykle znana. Jej duże

Witamina D – słoneczna witamina

Rola witaminy D dla zdrowia kości, jest często uznana. Jej ważne i powszechne działanie dla zdrowia całego systemu stanowiło ale długi okres niedoceniane. Najnowsze badania pokazują, że witamina D cali nie tylko funkcję koenzymu wielu reakcji, jednak też rolę wielofunkcyjnego hormonu, działającego w ustaw wielu procesów w układzie, w niniejszym siły, mineralizacji kości a sztuce mięśni. Udowodniono także jej istotne stanowienie dla osób starych zaś z otyłością (w obecnym dzieci z nadwagą).

Witamina D zajmuje główny zysk na zdrowie, ponieważ odbywa w tysiącach procesów zarządzających, które wchodzą w odpowiednich komórkach ciała, w współczesnym startuje w ustawie prac wielu genów.

Funkcjonuje wiele pytań, które określają na ostrą relacja pomiędzy jedzeniem w witaminę D3, a występowaniem niektórych rodzajów nowotworów – aczkolwiek nie wiadomo do skutku co jest końcem czego: czy spadek poziomu witaminy jest motywacją, czy może skutkiem zmian nowotworowych. Badania stwierdziły te, że witamina D stymuluje ochronę przeciwbakteryjną organizmu, a populacje suplementowane witaminą D w niższym stopniu zapadają na chorobę aniżeli owe nie suplementowane. Stanowi ponadto polecana kobietom z cukrzycą, reumatoidalnym zapaleniem stawów, czy narażonym na infekcji układu krążenia. Dziś patrzy się witaminę D, a właściwie hormon, którym istnieje kalcytriol, jak dobry uniwersalny czynnik wpływający pracę ok. 3% ludzkich genów. 

Na sylwetce ostatnich doświadczeń ceni się ostatnio, że suplementacja witaminy D powinna być modna, również u pań młodych, zwłaszcza u niemowląt oraz młodzieży do 18 roku mieszkania natomiast postaci starych. Dawka miła dla całych, bez ryzyka przedawkowania to 800 części na dzień. Osoby otyłe powinny używać dwa razy większe dawki, ponieważ znaczne liczby witaminy D są oszczędzane w tkance tłuszczowej a zostają się biologicznie niedostępne.

NIEDOSTATECZNE ZAOPATRZENIE STANOWI SZALENIE CZĘSTE

Badania renomowanego niemieckiego Instytutu Kocha z 2007 r. wykazały, że ok. 90% żon oraz 80% panów nie spożywa dostatecznej liczby witaminy D. W zintegrowaniu z ogólnym używaniem kosmetyków ochronnych zadaje to, że 60% mieszkańców Europy Centralnej nie gromadzi optymalnych zasobów tej witaminy w systemie. U twarzy w wieku emerytalnym ten odsetek przylega do 75%. Kwalifikację do syntezy witaminy D w skórze niszczy się ponieważ nawet o połowę u osób starszych, które i mieszkają głównie w apartamentu, szpitalu lub specjalnie unikają słońca.

Witamina D w należytych częściach staje w całkiem dużo produktach żywnościowych np. w rybach, jajach, nabiale. Że rezultaty te jedzone są przeważnie w drobniejszych częściach, szczególnie jeśli chodzi o ryby. W tymże odcinku widać żyć bezcenne stosowanie suplementów wypłaty z zalecaną ilością witaminy D. 

Zalecane dotąd dawki (np. w Polsce 400 I.U. dziennie, w okresie zimy) nie przyczyniły się do naprawy kondycji. Wobec ostatniego w 2013 r. międzynarodowy zespół ekspertów wydał Wytyczne suplementacji witaminą D dla Europy Środkowej – zalecane dawki witaminy D dla populacji zdrowej…, które promują szerokie stosowanie, przez dzieci z 1 roku mieszkania a samodzielnych, niezwykle większych dawek, na pokładzie 800 I.U. przez pełny rok. Elementem są osoby, które w momencie wiosenno-jesiennym przebywają często na ciepłu, bez filtrów słonecznych, w godzinach 10–18: w niniejszym przykładu przekonuje się suplementację zaledwie w okresie jesienno-zimowym, gdy wzrasta obciążenie układu immunologicznego.

FILTRY UV – BARDZO SKUTECZNIE REDUKUJĄ SYNTEZĘ WITAMINY W ROLI

W rodzimej szerokości geograficznej synteza witaminy D przez rolę jest realna wyłącznie z miesiąca do października. Nawet latem często tkwimy w oddzielnych pomieszczeniach, a poza tym szczególnie wykorzystujemy ze używaniem kremów z filtrem. Z tamtej postaci z racje ochrona skóry stawała się standardem w profilaktyce przed oparzeniami słonecznymi, szybkim starzeniem piłki i co najistotniejsze, przed zmianami nowotworowymi na skórze.

Ponieważ witamina D jest syntetyzowana jedynie w roli nieubezpieczonej i postawionej na promienie słoneczne, przekonuje się codzienny 15-30 minutowy spacer lub pobyt na interesującym powietrzu. Niestety filtry UV blokują i promieniowanie UVB niezbędne do syntezy witaminy D3 w roli. Unikanie ciepła i częste stosowanie kosmetyków z filtrami UV jest jedną z charakterystycznych przyczyn stwierdzanego ostatnio powszechnie niewystarczającego wyposażenia w witaminę D w tłuszczy. Interesuje to zwłaszcza ludzi starszych, którzy są często mniej aktywni fizycznie, częściej unikają w zakładzie, w szpitalu a prawie na światłu.

Stosowanie filtrów ochronnych UV kieruje na obszerne zmniejszenie produkcji witaminy D w piłce, np. zastosowanie kosmetyku o SPF 8 zajmuje ok. 90% promieniowania UVB, dzięki któremu skóra wytwarza wit. D. Odpowiednią porcję witaminy D dostarcza pani o statystycznej w Polsce karnacji skóry (fototyp III; włosy jasnobrązowe) codzienne wzniesienie na słońce (bez filtrów), co nieco ¼ powierzchni ciała w w terminie późnej wiosny lub wczesnej jesieni przez ok. 60 chwili w epokach 10–12 lub 15–18.

UDOWODNIONE CHODZENIE

Oto funkcje witaminy jakie są bardzo dużo udokumentowane naukowo.

Zdrowie kości

Najbardziej ekskluzywna funkcja witaminy D3 ” to pomaganie przy wbudowywaniu wapnia w organizacje kości oraz zębów. Odpowiednia kwota witaminy D jest oraz niezbędna, aby wapń w ogóle został strawiony przez organizm. 

Układ odpornościowy 

Witamina D wykonywa i ważne prace w zwyczaju immunologicznym. Jedynie wtedy, gdy powstaje w średniej ilości, system odpornościowy że być przyrządzany w razie pojawienia się zarazków a własnych innych czynników. 

Koordynacja mięśni

Witamina D reguluje pracę mięśni, ich organizację, co stanowi obligatoryjne na przykład podczas chodzenia. Wykazano niedawno, że zabieg wystarczającej zawartości witaminy D w układzie sprzyja częstszym upadkom u kobiet starszych, co może grozić groźnymi złamaniami. 

Naczynia krwionośne (mięśniówka naczyń)

Wyniki badań obserwacyjnych pokazują na przeżycie kontakcie pomiędzy stanem wyposażenia w witaminę D (stężeniem 25-hydroksywitaminy D w surowicy krwi) a podwyższonym ciśnieniem tętniczym. Na festiwalu European Society of Human Genetics (ESHG, rok 2013) przedstawiiono wyniki badania opartego o znaczną zbiorczą analizę wielu badań (nad 150 000 uczestników) ukierunkowanego na wyszukiwanie związków między stanem jedzenia w witaminę D oraz obecnością nadciśnienia. Przeanalizowano warianty czterech genów i sprawdzono, iż na wszelkie 10% przyrostu stężenia witaminy D we krwi jest 7% spadek szansy nadciśnienia. Przekazane te trzymają wyniki badań obserwacyjnych, znaczących że wyższe stężenia 25-hydroksywitaminy D sprzyjają obniżeniu ciśnienia natury oraz potwierdzają rolę witaminy D jak regulatora wielu prac organizmu, w tym mięśniówki naczyń krwionośnych.