Tkwienie w centrum, stresująca praca, napięty harmonogram dnia i wciąż nowe obowiązki powodują, że istniejemy w prawdziwym stresie.

Trwanie w centrum, stresująca praca, napięty harmonogram dnia i jeszcze nowe obowiązki powodują, że istniejemy w wielkim stresie. Chcąc wszystkiemu sprostać, nie zastanawiamy się, jak ważną krzywdę wyrządzamy swemu systemowi. Spędzanie w stałym stresie wywołuje problemy zdrowotne, takie jak wrzody żołądka, kłopoty ze snem itd. Warto dowiedzieć się, kiedy ważna opanować lęk i nerwy. Dobra będzie dieta na stres, ćwiczenia relaksacyjne oraz filiżanka herbaty.

Kiedy jesteś zdenerwowana

Od rana jesteś kiepski dzień. Zepsuł ci się samochód, szef wezwał na dywanik, a dziecko narozrabiało w szkole. Twoje nerwy są w strzępach, kojarzysz się ostatnią siłą woli, ale czujesz, że już wybuchniesz. Jak opanować nerwy? Najłatwiejszy sposób – zrób sobie 10 minutowy spacer, najlepiej po parku lub wokoło stawu. Ruch na ciekawym powietrzu ułatwi ci się zrelaksować, odświeżyć, oczyścić umysł i powrócić do wszystkiego z kolejnym zapasem sił. Nie wyglądaj spośród obecnym, aż pozałatwiasz wszystkie sprawy. Zostaw wszystko, kiedy tylko czujesz kojarzący się wybuch. Jeśli na domu jest plucha, a ty nie jesteś amatorką wieczornych spacerów, czy ruchów w zespole, ułatwi ci muzyka relaksacyjna. Dźwięki instrumentów uciszą twój charakter i pomogą wymazać z opinii nieprzyjemne obrazy. Dbaj o tym, by muzyki iść z dala z tamtych, rozpraszających dźwięków.

Nie przewiduj i nie opowiadaj o tym, co stanowiło. Przez powracanie do poważnych wydarzeń bardziej się nakręcasz dodatkowo nie potrafisz się oderwać od natrętnych myśli. Jeśli sama nie umiesz poradzić sobie z tematami, zetknij się na randkę do psychologa. Pamiętaj, by żyć teraźniejszością, i by nie rozpatrywać cały czas przeszłości. Aby szybko opanować stres i nerwy, zrób kilka głębokich wdechów. Dotlenisz w ten system umysł. Jeśli czujesz, że już napiszesz o dwa słowa za bardzo, policz w świadomościach powoli do 10 albo powtarzaj sobie słowa: jestem łatwa, to suma nie jest ważne, nic nie wyprowadzi mnie z pewności.

Optymistom jest się dokładnie

To, że optymiści są mniej zestresowani, więc nie mit. Widzą szklankę jednak do połowy pełną. Miej o tym, aby pamiętać o swoje małe przyjemności. Przechodź na zakupy, do kosmetyczki, do fryzjera, na masaż. Jeśli potrafisz sobie pozwolić na czekoladę, śmiało. Jeżeli jednak konkurujesz z nadmiarem kilogramów, dodatkowe słodkości ciż nie pomogą, więc zamiast tego przebierz się w strój fizyczny i rozpocznij biegać.

Nie zapominaj snu. Niewypoczęty organizm ma trudności z koncentracją. Sen zezwala na regenerację ciała i umysłu. Jeśli możesz odłożyć rozwiązanie problemów do jutra, zrób to. Po przespanej nocy, wszystko ujawnia się mniej straszne. Zetknij się z przyjaciółką na pogaduchy, idźcie na sok lub zróbcie coś interesującego w domu.

Częściej się uśmiechaj. Zamiast powtarzać się zmarszczkami mimicznymi, włącz nasz drogi serial komediowy. Posprzątaj dom – płaci się to klasyczną radą, jednak stanowi niesamowicie funkcjonalna. W pięknym pomieszczeniu łatwiej się zrelaksować. Pamiętaj, żeby być optymistą. Marudzenie i wybrzydzanie są niebezpieczne dla otoczenia. Jeśli zamienisz swoją skrzywioną minę na duży uśmiech, zobaczysz, że nastawienie innych typów do ciebie wiele się poprawi.