W miasta jednak coraz ciężko o środowisko parkingowe.

Reklama: Zarządzanie parkingiem Bydgoszcz

Parkingi rotacyjne to inaczej płatne parkingi czasowe, gdzie auto pewno stanowić zaparkowane przez daną kwotę czasu np. przez 30 min czy godzinę. Takie parkowanie, jasne i często stosowane na zachodzie, powoduje zwiększoną rotację aut. To cieszy, że w ciągu dnia na indywidualnym miejscu parkingowym zaparkuje przykładowo 20 osób chcących załatwić jakąś sprawę zamiast jednej, przechodzącej na wszystek dzień do lektury.

Parkingi rotacyjne mają sens głównie w ścisłym centrum miasta, gdzie zlokalizowane są banki, lokale usługowe, sklepy. Na zaprezentowanej mapce SPP parkingi takie zaznaczone są na czerwono. Najbardziej intuicyjne będzie pasowanie parkingu rotacyjnego na froncie i na końcu danego okresu ulicy.

Parkingi rotacyjne zastąpią najdroższą – czerwoną strefę. Opłata za wypoczynek na parkingu rotacyjnym będzie taka sama jak cena w okolicy, w jakiej stał on wytyczony. Niestety będzie drodze wykupienia abonamentu na pola rotacyjne. Każdy, kto zechce załatwić potrzebę będzie potrzebował wygrać z parkomatu, bądź wykupić bilet przez komórkę. Na podstawie biletu za szybą lub informacji online pracownik SPP sprawdzi, jak długo dane auto istnieje teraz na parkingu. Przekroczenie odpowiedniego czasu parkowania zobowiązywać się będzie z karami finansowymi.

Duże parkingi jak tenże nielegalny i piętrowe świecą obecnie pustkami, dlaczego?

Początków istnieje kilka. Abonament na konkretną dziedzinę upoważnia do parkowania wszędzie, gdzie ona wiąże. Abonament wykupiony w “parkingowcu” za podobną sumę upoważnia do parkowania wyłącznie w tymże jakimś miejscu.

Dodatkowo parking wybiera się na granicy SPP, przez co kierowcy wolą parkować kilka ulic dalej za darmo. Można rozwiązać ten fakt i stworzyć, że znaczna zawartość niewykorzystywanych obecnie miejsc parkingowych łatwo się zapełni. Warto było by włączyć obecne “parkingowce” do SPP.

Kierowca przechodząc do wyboru poszukiwanie miejsca parkingowego po okolicznych drogach i zaparkowanie auta na obszernym parkingu (w tejże jedynej cenie, na tych samych zasadach), wybierze ten inny.

Uporządkowanie i dodanie SPP

Kuriozalnym jest fakt, że na pl. Grunwaldzkim czy pl. Lotników znajdują się obecnie wszystkie trzy strefy, zaś przeładowane do ścian możliwości Podzamcze stanowi w zespole nieobjęte SPP.

Po pierwsze chodzi w racjonalny sposób rozplanować granice strefy. Strefa żółta zajmie ścisłe centrum miasta, strefa zielona obrzeża centrum, tam gdzie znaczna liczbę parkujących utrudnia znalezienie miejsca mieszkańcom.

Rozszerzenie strefy może powodować niechęć ludzi i pracowników, którym przyjdzie płacić za coś, co akurat uznają zbyt darmo. Jest tutaj więc pole do popisu dla władz miasta, jakie potrafią wprowadzić początkowo preferencyjne ceny abonamentu na pierwsze auto dla ludzi objętych strefą. Wprowadzenie strefy pod domem planuje bezpośrednie plusy, łatwiej znaleźć lokum dla auta, łatwiej przejść pieszemu chodnikiem itp.

Podsumowując, w ostatnim kształcie Strefa Płatnego Parkowania razi swoją tymczasowością. Nielogicznie poprowadzone granice podstref, brak nowych rozwiązań ułatwiających krótkie parkowanie, niewykorzystane duże parkingi – są to propozycji, jakie należałoby naprawić jak najszybciej.

Dodatkowo logiczne rozplanowanie podstref i prawa informacja ze strony miasta na problem dzierżawienia miejsc parkingowych mogą powodować budową nowych, prywatnych parkingów tam, gdzie zapotrzebowanie na tła parkingowe stanowi nadzwyczaj intensywne. Nie jest zatem nic innego, taki system z powodzeniem funkcjonuje w moc miastach zachodniej Europy.