W wszystkim jabłku znajdziemy bogactwo przeciwutleniaczy oraz praktycznie każde występujące naturalnie witaminy.

W wszystkim jabłku znajdziemy bogactwo przeciwutleniaczy oraz praktycznie każde będące naturalnie witaminy. Po jabłka warto wziąć jednak głównie ze względu na pektyny i błonnik. Nic tych istotnych składników spotyka się w skórze i tuż pod nią. Pektyny oraz błonnik są istotne dla zdrowia jelit i pomagają pozbywać się z systemu toksyn i metali ciężkich.

Jabłka zawierają również takie części witaminy C, która wzmacnia odporność, minimalizuje ryzyko infekcji, a i walczy z wolnymi rodnikami i substancjami chorobotwórczymi. Jeśli idzie o minerały, owoc ten daje głównie potas, fosfor, wapń, sód, magnez oraz żelazo.

Właściwości lecznicze jabłek

Anglicy mają znaczące powiedzenie, które brzmi: „Jedno jabłko dziennie pozwoli uniknąć wizyt u lekarzy”. Istnieje w współczesnym daleko prawdy, ponieważ jabłka są samymi z największych produktów.

Na co mogą nam pomóc jabłka? Przede ludziom na problemy trawienne. Dzięki wielkiej kwot błonnika, jabłka usprawniają pracę układu pokarmowego oraz zapobiegają nieprzyjemnym dolegliwościom, takim jak biegunki, wzdęcia czy zaparcia. Błonnik to istotny element dla wszystkich kobiet, które używają schudnąć. Podstawa taż nie tylko oczyszcza jelita i zwiększa trawienie, lecz także daje poczucie sytości i hamuje ataki głodu. Jabłka to jedyny spośród najbardziej polecanych materiałów na diecie, ponieważ zawiera niewiele kalorii (w 1 jabłku jest ok. 70 kcal), przyspiesza przemianę sprawie i daje dużo witamin.

Ważne są też pektyny uważające się w jabłkach. To akurat one niszczą poziom cholesterolu i poprawiają poziom cukru we natury. Najważniejsza istnieje jednakże ich umiejętność do oczyszczania organizmu. Badacze uważają, że pektyny potrafią „wymiatać” z swoich jelit resztki nie strawionych pokarmów oraz usuwać szkodliwe substancje, które prowadzą groźne schorzenia. Pektyny sprawiają, że jabłka są bardzo polecane wszystkim stojącym w szerokich miastach, na co dzień zajmującym do postępowania z drugimi rodzajami zanieczyszczeń.

Poza tym pektyny są ważne dla zdrowia jelit oraz naszego organizmu trawiennego. Jeżeli będziemy jeść 1–2 jabłka dziennie, znacznie poprawimy skład mikroflory jelitowej, wspomożemy czytanie i ograniczymy ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów, uczących się tylko w przewodzie pokarmowym.

Warto wspomnieć jeszcze o polifenolach uważających się w jabłkach. Te cenne, naturalne substancje chronią organizm przed wieloma schorzeniami, m.in. chorobami układu krążenia, różnymi typami nowotworów (w tym raka piersi i płuc), cukrzycą, chorobą Alzheimera czy parkinsonem.