Weekend to termin, kiedy w tyle potrafimy się zrelaksować i odpocząć po męczącym tygodniu w praktyce.

Weekend ostatnie faza, gdy w tyle możemy się zrelaksować i odpocząć po męczącym tygodniu w sztuce. Chcąc naładować akumulatory, w sobotę oraz niedzielę staramy się spać dłużej niż normalnie. Do ostatniej chwile dawało nam się, że spanie kilka godzin wiele w ostatnie dni wpłynie pozytywnie na nasz układ. Pokazuje się jednak, że jest odwrotnie. Poznaj zgubne skutki nieregularnego snu. 

Naukowcy z Wielkiej Brytanii wykonali badania, z jakich jednoznacznie wynika, że odsypianie w weekend nie jest najłatwiejszym pomysłem. Prawdopodobnie istnieć przyczyną otyłości i oryginalnych chorób. Do naszego eksperymentu badacze zaangażowali 450 gości i tyle samo kobiet. Kobiety te sypiały w dowolne dni dłużej niż w procesu dni pracujących. Według wyników badań ich zegar biologiczny był spośród obecnego czynnika rozregulowany. Stąd właśnie tzw. jet lag – popularne zjawisko, które kojarzymy z podróżowaniem i zmianą stref czasowych. 

Rytm snu nie powinien być zaburzony, dlatego właśnie ważne jest, by nasz sen był czysty. Pamiętaj, że najciekawszym wyjściem jest 8 godzin snu codziennie. Że do tej daty nie wiązała się tych podstaw, nie powinno dziwić cię, że masz trudności z pozbyciem się dodatkowych kilogramów. Odpowiednia dieta i godziny spędzone na siłowni zatem nie wszystko.

Twój organizm musi zawierać czas, by się zregenerować. Nawet o 2 godziny krótszy wypoczynek w rozwoju tygodnia może spowodaować przyrost wagi. Jednak to nie wszystko. Skutkiem nieregularnego snu mogą być same poważne choroby, takie jak cukrzyca czy nadciśnienie. Weź sobie te rady do centra.