Zyski oraz warzywa zawsze powinny planować nasze miejsce w swoich dietach.

Owoce oraz warzywa zawsze powinny obejmować swoje posłanie w swoich dietach. Zapewniają nam potrzebnych elementów, m.in. witamin a minerałów, jakich nie zastąpią nam suplementy. Niestety zimą, rośliny też szczególnie przeważnie są wątpliwej jakości. 

To wina nienaturalnego środowiska, w którym są hodowane. Bardzo przeważnie są naładowane pestycydami oraz substancjami chemicznymi, które wpływają, że dojrzewają. Nic to dziwnego, że brakuje im także smaku, jak i ważnych elementów odżywczych. 

Jakich warzyw nie jeść zimą?

Przede każdym należy unikać pomidorów. Mimo iż oglądają się na wagach półkach przez pełen rok, to każdy z nas może zauważyć różnicę między pomidorem zimowym, a letnim. Część z ciepłych pomidorów powstaje z Holandii, gdzie nie możemy mieć na moc słońca. Pomijając to zawsze, holenderskie pomidory a rzeczywiście nie dorastają na zdrowym powietrzu. Zazwyczaj sadzi się je nie na podłogi, tylko na wełnie mineralnej nasączonej wodą oraz sztucznymi nawozami.

Ponadto istnieje w ogórkami. Je i możemy uzyskać każdego miesiąca roku. Niestety te zimowe, tak samo jak pomidory, robi się na sztucznej wełnie mineralnej. Poza tym, ogórki nawet latem nie mają za wielu zalecie odżywczych (oprócz właściwości chłodzących i alkalizujących). Ponieważ pewno warto spośród nich zrezygnować zimą, jak są dodatkowo naładowane pestycydami.

Kolejnym warzywem, którego lepiej unikać w niniejszym terminie jest szpinak. Badania wykazały, że warzywo wtedy jest znacznie podatne na zabrudzenia i sztuczne składniki. Wchłania nieprawdopodobnie spore części szkodliwych substancji, które później przedostają się do bliskiego systemu. Sezon na szpinak to późne lato, więc nie trudno się domyślić, że nowi (niemrożony) szpinak, który patrzymy w składach zimą nie był karmiony w normalnych warunkach.

Jeśli bardzo pożądamy jednak szpinak, lepiej zamroźmy go latem. Zanim jednak zaczniesz jeść szpinak codziennie, musisz znać, iż nie można spośród nim przesadzać. Ma on szczawiany, które utrudniają swemu układowi przyswajanie wapnia, tak ważnego dla zdrowego funkcjonowania ciała.

Jakich wyników nie jeść zimą?

Specjaliści mówią, że właśnie powinniśmy zwolnić z cytrusów. Przede każdym dlatego, iż noszą one cesze wychładzające, które niezbyt sprawdzają się w naszym zimnym klimacie. Co więcej, mimo że pomarańcze i mandarynki pojawiają się w Polsce w miejscowościach świąt, to cytrusy normalnie dojrzewają teraz w listopadzie.

Podobną właściwość wychładzającą ma też kiwi. Skutek ten też powinno się trochę ograniczyć. Nie potrzeba go jednak zupełnie leczyć z diety. Kiwi jest atrakcyjnym (o wiele lepszym niż cytrusy) źródłem witaminy C, a zatem wpływa, że o je z okresu do momentu zjeść.

Co zaskakujące, kolejnym wychładzającym efektem jest banan. To więc, że otacza on niezwykle mocno potasu, jaki potrafi zaburzać termoregulację w bliskim systemie – powodować nadmierną potliwość i obniżać temperaturę ciała.

Jest ciągle jeden minus jedzenia bananów zimą – ich wielki indeks glikemiczny. Sięgając po niego zaspakajamy głód wyłącznie na chwilę. Cukier w organizmie gwałtownie skacze, a za chwilę równie gwałtownie spada, a my jesteśmy ochotę sięgnąć po następną przekąskę. Że nie najlepiej wyjaśnia toż na swoją wagę – zwłaszcza zimą, gdy jesteśmy trochę ruchu.

Nikogo nie zaskoczy chyba również fakt, iż nie warto jeść zimowych truskawek z plastikowych pojemników pod folią. Trzymane w chłodnych miesiącach wyniki są bardzo mocno spryskane pestycydami oraz nawozami, jakie mają chronić je przed zepsuciem oraz szkodnikami. Co bardzo, bardzo często nie sadzi się ich w okolicy, ale ma na wodnych pożywkach. Tak więc są pięknie morze i dorodne, ale niemal całkowicie pozbawione smaku.

Jakie warzywa oraz owoce jeść zimą?

Przede wszystkim jedz warzywa oraz produkty sezonowe. Są najmocniejsze, zawierają małe ilości sztucznych nawozów natomiast są drogie w korzystne dla własnego systemu witaminy oraz minerały.

Jeżeli chodzi o owoce, to sięgnij po jabłka oraz gruszki. Bez obaw potrafisz kosztuje jeść przez wszą zimę.

Możesz jeszcze zabezpieczyć się latem. Zamroź świeże owoce, a później baw się ich smakiem zimą. Nie obawiaj się, że mrożonki są małe i pozbawione składników odżywczych. Utrata witamin i minerałów podczas zmrożenia jest niewidoczna a bez wątpienia będą atrakcyjniejsze niż owoce, które znajdziesz w supermarkecie.

W przypadku warzyw najlepiej jeść warzywa korzeniowe (marchewka, buraki, pietruszka, seler), warzywa cebulowe (cebula, czosnek, por), warzywa strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica), warzywa kapustne (kapusta jasna i czerwona i brukselka).

Warto również sięgnąć po kiszonki – kapustę i ogórki kiszone. Mają korzystny nacisk na florę jelitową, a wtedy wspomagają procesy trawienne oraz wzmacniają układ immunologiczny.